Yoga er så mangt

Vi tilbyr mange ulike former innenfor yoga, men vet du forskjellen mellom myk yoga og asthanga yoga?

Energiyoga

Rolig time som starter med oppvarming inspirert av kinesisk akupunktur og kroppens energibaner.

Her får du en god strekk og en deilig
energi i kroppen.
En time som passer for alle.

Myk yoga

På myk yoga timene våre får du ro.
Dette er timen for deg som ønsker et lite pusterom og avslappende egentid. Her får du rolige, myke tøyninger, med fokus på pust og pusteteknikk.
Timen avsluttes med en lengre, ledet avspenning.

Tabata yoga

Aktiv time med middels puls. Her jobber vi med yogastillinger satt i et tabatasystem. Det vil si at vi har 4 runder/sett, med 2 øvelser i hver runde.
Det jobbes i 20 sek, med 10 sek pause 8 ganger i hver runde. Fokus på styrke og puls.

Ashtanga Mix

Ashtanga mix er en dynamisk yogatime. Den er satt sammen av ulike asanas hentet fra ashtanga 1.serie med fokus på styrke og balanse. Passer for deg som vil jobbe med lårene og kjernemuskulaturen.
En fin introduksjon til ashtanga yoga.

Asthanga 1.serie

En dynamisk og fysisk yogatime som gir styrke, fleksibilitet og balanse.
Her følges et fast mønster asanas (yogastillinger), bestående av en stående sekvens og en sittende sekvens, før vi går over i avsluttende øvelser.
Passer for deg som ønsker styrke og fleksibilitet.

Pilates og Pust

Timen fokuserer på å styrke kjernemuskulaturen, fleksibilitet og avspenning. Vi jobber mye med pusten og det brukes mye av psykomotoriske prinsipper, samt pilates. Hver timer jobbes det med et tema og vi setter intensjoner for dagen. Det jobbes mye med å komme inn i kroppen. Kvalitet over kvantitet.
Timen passer for alle

Yoga Flyt

Yoga Flyt er en dynamisk yogaform, hvor posisjonene utøves i en flyt bundet sammen av pusten. Kombinasjonen av tradisjonelle yogaøvelser, og nyere øvelser gir et godt grunnlag for denne timen.

Du får trent opp balanse, konsentrasjon, koordinasjon og smidighet. Yoga kan være en mental avkobling fra en stresset hverdag, som igjen kan gi masse energi. Opplev hvordan kroppen strekkes og styrkes, stress ned og opplev total avspenning til behagelig musikk.

En treningsform vi anbefaler alle å prøve.

Sterk sirkel!

Dette er overhodet ikke noe å grue seg til!
Vil du prøve å bli pushet LITT lenger – LITT ekstra! Bli med på en utfordrende økt som lugger litt. Ujålete, tøffe øvelser – som tilpasses DITT nivå!

But, it’s still not a walk in the park… if you know what I mean!

Hovedvekt på de store muskelgruppene, kroppsvekt og høy intensitet med øvelser på egen stasjon! Vi sees

Dynamisk Yoga

Dynamisk yoga aktiviserer hele kroppen. Muskler, ledd, skjelett, nervesystem og indre organer. Det jobbes med holdning, pust, styrke og fleksibilitet, muskelbalanse og kroppsbevissthet. Her får du en fin balanse mellom energigivende stillinger og rogivende stillinger. Timen avsluttes med en god avspenning i form av en nærværsøvelse. Timen passer for alle.

Yoga hvile

Her får du kjenne på ro og hvile. Vi holder hver asana lenger, opp til 5 min, slik at du virkelig kan synke ned og gi slipp på spenninger i kroppen. Vi benytter blokker og bolster, så ta med deg et håndkle/teppe til bolsteren (eller eget utstyr om du har), og et teppe til å legge over deg. Timen passer for alle som har en kropp!

Asthanga yoga

Kombitime